Darmowa wysyłka od 200 zł! Realizacja w 3 dni robocze lub w 1 dzień w usłudze ekspres!

Wymagania techniczne plików do druku fotoobrazu

Jakie pliki są prawidłowe do druku fotoobrazu?

  • Format zapisu pliku graficznego do druku to JPG.
  • Przestrzeń barwna pliku graficznego do druku to RGB. Pliki w CMYK mają zniekształcone kolory i bardziej "wyprane" nasycenie, dlatego nie są przyjmowane do druku fotoobrazów. W druku wielkoformatowym branży fotograficznej standardem jest przestrzeń RGB.
  • Rozmiar pliku graficznego powinien być dostosowany do wielkości fotoobrazu. Przyjmuje się, że wystarczająca rozdzielczość zdjęcia wynosi dla dłuższej krawędzi ok. 2.500 do 6.000 px.
  • Plik JPG nie powinien być zbyt mocno skompresowany i jego optymalna waga powinna mieścić się w przedziale od 3 do 10 MB, aby uzyskać dobrą jakość druku fotoobrazu. Zbyt duża kompresja (niska waga pliku) powoduje zniekształcenia i artefakty, szczególnie widoczne przy krawędziach obiektów. Zbyt duży plik, może się nie wczytać ze względu na przekroczoną pamięć serwera.
  • Plik graficzny w skali 1:1 drukowany jest w rozdzielczości 150 dpi w przypadku fotoobrazów na płótnie i 250 dpi w przypadku fotoobrazów w ramkach i plakatów.
  • Zdjęcie powinno mieć poprawną ostrość, ekspozycję, brak szumów i być możliwie poprawnie naświetlone.

 

Jakie pliki są nieprawidłowe i możemy je odrzucić?

  • Jeśli plik ze zdjęciem jest mniejszy niż 800 x 800 pikseli, to system odrzuci takie zdjęcie ze względu na niską rozdzielczość pokazując stosowny komunikat.
  • Jeśli plik graficzny ma rozdzielczość nieco większą niż 800 pikseli (mieści się w dolnej granicy), lecz jest pobrany np. z komunikatora typu Messenger czy WhatsApp. Wtedy obraz jest zbyt mocno zniekształcony kompresją. Plik przejdzie weryfikację, lecz na powiększeniu fotoobrazu mogą wystąpić zniekształcenia i artefakty.
  • Jeśli plik ze zdjęciem zapisany jest w innym formacie niż JPG np. PNG, PDF, GIF.
  • Jeśli plik ze zdjęciem ma bok większy niż ok 8.000 pikseli, ponieważ serwer nie będzie mógł przetworzyć tak dużego pliku zdjęcia, pokazując także komunikat o błędzie.
  • Jeśli pliki jest w innym trybie kolorów niż 24-bit RGB (8-bit na kanał), np. kiedy plik ma paletę 256 kolorów (8-bitowy) lub 2 kolory (1-bitowy) to nie jest odpowiedni do druku fotoobrazu.
  • Jeśli w pliku występuje zbyt duże ziarno, szumy, brak ostrości itd.

 

Jeśli nadal występuje problem z wgraniem pliku, lub masz niepewność czy plik jest prawidłowy, prosimy o kontakt z nami.

Fotonapłótnie dba o Twoją prywatność!

Nasza strona korzysta z plików cookies, które pomagają zapewnić Ci bezpieczne i komfortowe warunki podczas wizyt na naszej stronie. Dzięki plikom cookies możemy zrozumieć Twoje potrzeby i dopasować treść reklam do Twoich zainteresowań.

Będziemy wdzięczni jeśli zaakceptujesz wszystkie pliki cookies, jednak nie jest to konieczne do korzystania ze strony. Możesz rozwinąć zakładkę Ustawienia plików cookies i dostosować swoje zgody do potrzeb.

Szczegółowe informacje ma temat plików cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Prywatność użytkownika

Nasza strona korzysta z plików cookies, dzięki czemu możemy zapewnić Ci bezpieczne i komfortowe warunki podczas wizyt na naszej stronie. Pomagają nam one również zrozumieć Twoje potrzeby, w tym dopasować treść reklam do Twoich zainteresowań. Więcej informacji

Cookies techniczne
Zawsze aktywne

To dzięki nim nasza strona działa prawidłowo. Techniczne pliki cookies są niezbędne, aby nasza strona mogła prawidłowo funkcjonować. Służą one do zapewnienia Twojego bezpieczeństwa, utrzymania sesji oraz odpowiedniego wyświetlania strony.

Cookies analityczne

To dzięki nim dostosowujemy stronę do Twoich potrzeb! Analityczne pliki cookies pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób zachowujesz się na naszej stronie, w tym zapamiętać Twoje preferencje, indywidualne ustawienia i wybory. Na tej podstawie wiemy jak ulepszyć naszą stronę i jak rozbudowywać naszą ofertę.

Cookies marketingowe

To dzięki nim dostajesz spersonalizowane reklamy! Cookies marketingowe stosujemy w celu doboru i wyświetlenia Tobie odpowiednich reklam produktów, które mogą Ci się przydać. Reklamy te wyświetlamy zarówno na naszej stronie jak i na stronach naszych Partnerów w oparciu o Twoje zachowania na naszej stronie.